Γράφει ο Γιώργος Καπετανάκης
Απαράδεκτα χαρακτήρισαν τα μέτρα για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα CO2 οι ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων μετά την απόφαση της ευρωπαϊκής επιτροπής να επιβάλει πρόστιμα 15 εκατομμυρίων ευρώ, στους κατασκευαστές που δεν θα συμμορφωθούν πριν από τη λήξη της προθεσμίας που δόθηκε για το τέλος του 2025.
Ο λόγος γίνεται για τη μετάβαση των αυτοκινήτων από εσωτερικής καύσης με συμβατικά καύσιμα που είναι σήμερα, σε νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Καθώς η Ευρώπη ηγείται παγκοσμίως της κλιματικής μετάβασης, επτά Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων (ACEA) προβάλουν επιχειρήματα, λέγοντας δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις ημερομηνίες που έθεσε η Ευρωπαϊκή επιτροπή για το τέλος του 2025, λόγω της μικρής μερίδας πώλησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δεν δύναται να αντισταθμίσει τη πώληση των συμβατικών αυτοκινήτων και ότι η προσπάθεια τους υπονομεύεται από τους φθηνότερους ανταγωνιστές εκτός Ε.Ε. που εισβάλουν στην αγορά.
Η κοινή πρόταση των επτά χωρών ζητά «τεχνολογική ουδετερότητα» στη νομοθεσία της Ε.Ε. η οποία να επιτρέπει τη συνέχιση της πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, υπό τη προϋπόθεση ότι θα λειτουργούν με συνθετικά καύσιμα χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Παρεμπιπτόντως τα καύσιμα αυτά θα είναι τρείς φορές πιο δαπανηρά από την βενζίνη, χωρίς να μας εγγυάται κανείς τις επιπτώσεις στην ανθρώπινη υγεία.
Αν θέσουμε ότι ο στόλος των μέσων μαζικής μεταφοράς ανά τον κόσμο κινείται με πετρελαιοκινητήρες, ακόμα και να ήταν εφικτά τα όρια αντικατάστασης με ηλεκτρικά, θα ήταν αδύνατο να εφαρμοστεί λόγω ότι θα χρειαζόταν ένα αστρονομικό ποσό για την αντικατάστασή τους, λαμβάνοντας υπόψη τα χρονικά όρια που έχουν δοθεί ως το τέλος 2030. Και τη λυπητερή φυσικά όπως πάντα θα τη πληρώσει ο πολίτης.
Πρέπει να λάβουμε ακόμα υπόψιν μας, τα αγροτικά μηχανήματα, που οποιαδήποτε μεταβολή στην αλλαγή καυσίμου, θα επηρεάσει τη γεωργική παραγωγή, εφόσον ο αγροτικός πληθυσμός στο μεγαλύτερο βαθμό δεν θα είναι σε θέση να ανταποκριθεί στα οικονομικά μεγέθη, αφήνοντας σε λίγους κρατούντες που μπορούν, να συνεχίσουν. Στο ίδιο μήκος κύματος και τα βαριά μηχανήματα έργου που εκτελούν εργασίες δημοσίων και ιδιωτικών έργων.
Δηλαδή θα σταματήσουμε την αγροτική παραγωγή καθώς και το κατασκευαστικό σε όλο τον πλανήτη για να είμαστε εντάξει στις προθεσμίες. Και να μην ξεχνάμε το κόστος αντικατάστασης των συμβατικών κινητήρων εσωτερικής καύσης αυτή τη χρονική στιγμή με ηλεκτροκινητήρες.
Εδώ μπαίνει ένα ερώτημα. Ποια η διαφορά των δύο κινητήρων;
Αφού και οι μεν κινητήρες εσωτερικής καύσης χρησιμοποιούν υγρά καύσιμα που εκπέμπουν στο περιβάλλον άνθρακα, και οι δε ηλεκτροκινητήρες για να λειτουργήσουν μέσω των μπαταριών τους, φορτίζουν το ηλεκτρικό τους ρεύμα από μια πηγή που με τη σειρά της, καταναλώνει πετρέλαιο για να παραχθεί ρεύμα, κι αυτή άνθρακα εκπέμπει στο περιβάλλον αυξάνοντας το αποτύπωμα. Ποιος ο λόγος αυτής της μετάβασης; Θα κερδίσουμε κάτι από όλη αυτή την ιστορία; Κινδυνεύει αυτός ο πλανήτης από κάποια κλιματική αλλαγή και ευθύνεται για αυτό ο άνθρακας;
Όπως μας λέει ο ομότιμος καθηγητής του πολυτεχνείου Κρήτης Αντώνης Φώσκολος, ερευνητής της γεωλογικής υπηρεσίας του Καναδά, «το διοξείδιο του άνθρακος δεν έχει καμία σημασία με την αύξηση της θερμοκρασίας, ουδεμία, ποτέ, το διοξείδιο του άνθρακος αντιδρά με το νερό και δημιουργεί οργανικές ενώσεις, είναι ευτυχία να υπάρχει διοξείδιο του άνθρακος είναι δυστυχία να ακούμε τις αρλούμπες που είναι εις βάρος του λαού». Η συνέντευξη εδώ.
Τι προσπαθούν να μας πουν ακριβώς όλοι οι κυβερνώντες και διαχειριστές του πλανήτη και προκειμένου να μας πείσουν έφτιαξαν ένα υπομόχλιο που δεν είναι άλλη από τη κλιματική αλλαγή, για να συνεχίσουμε να σηκώνουμε το βάρος της εξάρτησης μας (σκλαβιά μας); Η άγνοια οδηγεί και σπρώχνει τους πολίτες σε σκοτεινούς ατραπούς και το μέλλον γίνεται αβέβαιο.
Ο άνθρωπος που ζει και αναπνέει σήμερα στον πλανήτη γεννήθηκε και μεγάλωσε σε ένα περιβάλλον εξαρτώμενης ενέργειας, π.χ. του ηλεκτρικού ρεύματος που του προσφέρεται μέσω καλωδίων για τη διαβίωση του, παραγόμενη κι αυτή ή από ορυκτά καύσιμα ή από πράσινη ενέργεια (φωτοβολταϊκά -ανεμογεννήτριες). Καθώς επίσης για τη παραγωγική διαδικασία και τη μετακίνηση του μέσω οχημάτων, πλοίων ή αεροπλάνων είναι εξαρτημένος πάντα από ένα πρατήριο υγρών καυσίμων ή σταθμό φόρτισης μπαταριών.
Αν η εξόρυξη του αργού πετρελαίου ρούφηξε τον πλανήτη, οι μπαταρίες αυτοκινήτου θα τον ξεζουμίσουν ολοκληρωτικά καθώς χρειάζονται για τη κατασκευή τους μέταλλα όπως (χαλκός, γραφίτης, νικέλιο, μαγγάνιο, λίθιο, κοβάλτιο) από σπάνιες γαίες, φτωχοποιώντας χώρες και καταστρέφοντας το περιβάλλον και όλα αυτά για να αναπνέουμε καθαρό οξυγόνο, ρίχνοντας το βάρος στο δολοφονικό άνθρακα.
Στα ΜΜΕ βλέπουμε αρκετά συχνά τις μπαταρίες αυτών των οχημάτων να αναφλέγονται δημιουργώντας ένα αρνητικό δείκτη ασφάλειας, ένα ακόμα μειονέκτημα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και δεν γίνεται αρκετός λόγος περί αυτού, είναι ότι οι επιβάτες ενός οχήματος κάθονται διαρκώς πάνω σε ένα ηλεκτρομαγνητικό πεδίο (πολλαπλάσιο ενός κινητού τηλεφώνου) με συνέπειες για την υγεία μας που θα εμφανιστούν στο μέλλον. Λέγοντας ακόμα, ένα μόνο Tesla Model S περιέχει λίθιο όσο περίπου 10.000 κινητά τηλέφωνα, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο απαιτεί έξι φορές περισσότερες κρίσιμες πρώτες ύλες από ένα κινητήρα εσωτερικής καύσης, κυρίως όπως είπαμε και πιο πάνω χαλκό, γραφίτη, κοβάλτιο, νικέλιο, μαγγάνιο και λίθιο για το σύστημα μπαταριών του.
Και να φανταστούμε ότι η ανθρωπότητα βρίσκεται μόνο στην αρχή της ενεργειακής της μετάβασης. Για αυτό και η Ε.Ε. θέσπισε νόμο για τη διασφάλιση των πρώτων υλών με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα, Ευρωπαϊκός κανονισμός για τις πρώτες ύλες.
Τώρα ψάχνουν τρόπους με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να συνεχιστεί αυτή η εξάρτηση, μη επιτρέποντας το ανθρώπινο γένος να απελευθερωθεί ενεργειακά. Με αυτόν το τρόπο θα είμαστε πάντα συνδεδεμένοι με ένα λογαριασμό που θα μας κυνηγά.
Στις προγραμματικές δηλώσεις της Ελλήνων Συνέλευσις στο κεφάλαιο ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ – ΕΝΕΡΓΕΙΑ
Μια από τις τεχνολογίες, που θα εφαρμοστούν, είναι η παραγωγή υδρογόνου μέσω ηλεκτρολυτικής διαδικασίας με χρησιμοποιούμενη ενέργεια για ηλεκτρόλυση, την ηλιακή.
Έτσι δημιουργείται μια απεξάρτηση από καλώδια – μπαταρίες και πρατήρια υγρών καυσίμων, ανοίγοντας το δρόμο στη καθαρή ελεύθερη ενέργεια, εξοικονομώντας κεφάλαια για τον άνθρωπο, που τώρα υφαρπάζουν οι γνωστοί άγνωστοι. Σώζοντας παράλληλα τους ευαίσθητους πόρους του πλανήτη μας που ανήκουν στην επόμενη γενιά και εμείς κατασπαταλούμε άνοα.