Γράφει ο Κυριάκος Λιακούλης
Ο Πρόεδρος του εμπορικού και βιομηχανικού επιμελητηρίου Πειραιά, κύριος Βασίλης Κορκίδης, σε άρθρο του για την ελληνική ναυπηγική βιομηχανία, αναφέρθηκε στη κατάσταση που επικρατεί σήμερα, στο ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο της χώρας μας. Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στο γεγονός ότι, ο ναυπηγοεπισκευαστικός και κατασκευαστικός κλάδος κατέρρευσε, όχι μόνο λόγω παγκόσμιας κρίσης, αλλά και από άλλες αιτίες και κυρίως από αδυναμία του κράτους, να εγγυηθεί τη βιωσιμότητα του κλάδου. Το κράτος απέτυχε να εξαλείψει όλα τα στοιχεία εκείνα που θα δρούσαν ανασταλτικά, στη δυναμική που θα μπορούσε να έχει ο τομέας, όχι μόνο στο εσωτερικό, αλλά και σε διεθνές περιβάλλον. Στη συνέχεια στηλίτευσε τις άστοχες πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι οποίες οδήγησαν σε αδράνεια το κλάδο, με αποτέλεσμα τα ασιατικά ναυπηγεία, και κυρίως τα κινέζικα, να κατέχουν το 70% και πλέον, των νέων παραγγελιών, και να μονοπωλούν έτσι τις νέες ναυπηγήσεις.
Δηλαδή ο πρόεδρος του εμπορικού και βιομηχανικού επιμελητηρίου Πειραιά, επισήμανε ότι, παρόλο που ο ναυπηγοεπισκευαστικός κλάδος βρίσκεται σε χέρια ιδιωτών, το κράτος είναι αυτό που θα εγγυηθεί τη βιωσιμότητα του κλάδου, δηλαδή που θα πληρώνει τις ζημιές, τις οικονομικές ατασθαλίες, και γενικότερα τις όποιες άστοχες κινήσεις των μετόχων.
Και οι μέτοχοι, τι ακριβώς θα κάνουν; Θα εισπράττουν τις επιχορηγήσεις, και τις ζημιές θα τις φορτώνουν στο κράτος;
Αυτό δεν έκαναν τα προηγούμενα χρόνια όλες οι κυβερνήσεις, και εισέπρατταν πρόστιμα από την Ε.Ε., για παράνομες επιχορηγήσεις στα ναυπηγεία;
Είναι γεγονός ότι ο ναυπηγοεπισκευαστικός κλάδος, πέρασε μεγάλες τρικυμίες. Στο όνομα της “σωτηρίας του κλάδου”, πολλές τσέπες φούσκωσαν, και πολλά “δικά μας παιδιά” επωφελήθηκαν. Η υπόθεση των ελληνικών ναυπηγείων, αποτελεί σύμβολο κομματικής – πολιτικής διαφθοράς και διαπλοκής. Έγιναν αντικείμενο εκμετάλλευσης, απ’ όλες τις κυβερνήσεις, οι οποίες φρόντισαν να διασφαλίσουν υπερβολικά κέρδη, για εγχώριους και διεθνείς επενδυτές, ενώ εξασφάλισαν και αρκετές μίζες, και δωροδοκίες για πολιτικούς (π.χ. υποβρύχια που έγερναν). Είναι δύσκολο να αποτιμηθεί το σύνολο της πραγματικής οικονομικής ζημιάς που υπέστη η χώρα.
Κάποτε πρέπει να σταματήσει αυτό!
Δεν υπάρχει κανένας επιχειρηματίας, και κανένας όμιλος, που να ισχυρίζεται ότι έχει περισσότερα χρήματα από το κράτος, ώστε να λειτουργήσει τα ναυπηγεία.
Η Ελλάδα, βρίσκεται στο σταυροδρόμι τριών ηπείρων. Σε μια πολιτεία σοβαρή, ο βασικός στόχος θα ήταν η ενίσχυση, και ανάπτυξη της ναυτιλίας σε όλα τα επίπεδα, ώστε να γίνει η Ελλάδα, παγκόσμιο κέντρο συναλλαγών και εμπορίου.
Η Ελλήνων Συνέλευσις, στις προγραμματικές της δηλώσεις και στο κεφάλαιο για τη ναυτιλία, εμφανίζει όλες τις απαραίτητες ενέργειες που πρέπει να συμβούν, ώστε η Ελλάδα να πάρει τη θέση που της ανήκει, στον τομέα της ναυσιπλοΐας. Ελλάδα ίσον θάλασσα.
Έχουμε στο DNA μας, τη σύνδεσή μας με την θάλασσα.