Γράφει ο Γιώργος Καπετανάκης
Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης σε γραπτό του μήνυμα στα social media, μίλησε για το κλείσιμο της Ολυμπιακής απευθυνόμενος σε ευαίσθητους και προοδευτικούς που κάνουν πολιτική με τα λεφτά των φορολογουμένων.
“Προσωπικά νιώθω δικαιωμένος που αγνόησα τις πρόσκαιρες αντιδράσεις και προχώρησα σε αυτή τη μεγάλη μεταρρύθμιση απέναντι στο βαθύ κράτος.”
Η Ολυμπιακή κόστιζε στο κράτος 350 εκατ. το χρόνο, αλλά μετά την αποκρατικοποίηση της το τοπίο στις αερομεταφορές εξυγιάνθηκε ανοίγοντας το δρόμο για δύο ιδιωτικές εταιρείες την Aegean και την Sky Express, που όπως αναφέρει ο Κωστής Χατζηδάκης, το δημόσιο πλέον όχι μόνο δεν μπαίνει μέσα αλλά έχει και έσοδα που αγγίζουν τα 200 εκατ.
Ο Υπουργός της Ν.Δ. μας δίνει την εικόνα ότι το Ελληνικό κράτος και ο Έλληνας φορολογούμενος, απαλλάχτηκε και γλίτωσε τα 350 εκατ. που επιβάρυναν τις πλάτες του, χωρίς βέβαια να μας πει για τους 5000 εργαζόμενους που έβγαλε στη σύνταξη από τα σαράντα, πόσο μας στοιχίζουν συνολικά; ούτε φυσικά μας είπε για τις άγονες γραμμές που πλέον επιδοτούνται αδρά.
Αναφέρεστε ότι κάνατε μεγάλη μεταρρύθμιση δίνοντας την Ολυμπιακή, αλλά όλα αυτά που πράξατε βαδίζουν με τον ίδιο πεπαλαιωμένο αλλά δοκιμασμένο κομματικό ρυθμό του ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας, χαρίζοντας την επί της ουσίας σε ημέτερους. Οι μετά-ρυθμίσεις σας μας γύρισαν πίσω, σε άλλη εποχή.
Πρέπει να μπει ένα τέλος με τα κόμματα που δρουν ανεξέλεγκτα εδώ και 200 χρόνια. Δεν αφήσατε τίποτα πλέον που τροφοδοτούσε τα δημόσια ταμεία με χρήμα, ξεπουλήσατε όλες τις κερδοφόρες δημόσιες επιχειρήσεις, τις συγκοινωνίες, τις τηλεπικοινωνίες, την ενέργεια, τον ορυκτό πλούτο και ετοιμάζεστε να σκουπίσετε και το πάτο της κατσαρόλας.
Αυτή η ληστρική ισοπέδωση είναι έργο σας, καθώς επί 50 χρόνια βρίσκεστε ανελλιπώς στην βουλή. Είχατε την ευχέρεια ως κυβερνών κόμμα εξουσίας, να αντιστρέψετε το αρνητικό κλίμα αλλά δεν σταθήκατε άξιοι της εμπιστοσύνης των Ελλήνων πολιτών.
Στο ίδιο μήκος κύματος και τα υπόλοιπα κόμματα που τόσα χρόνια κυβέρνησαν αυτόν τον τόπο και μετά μιλάτε για βαθύ κράτος.
Εσείς είστε το βαθύ κράτος, ξεπουλάτε τα πάντα και δεν δίνεται λογαριασμό σε κανέναν. Αποδείξατε με το πιο μεγαλειώδες τρόπο, ότι είστε παντελώς ανίκανοι να διαχειριστείτε τη δημόσια περιουσία των Ελλήνων πολιτών.
Η τακτική είναι πανομοιότυπη για όλες τις αποκρατικοποιήσεις των δημοσίων οργανισμών και επιχειρήσεων. Στην αρχή κάνετε υπέρογκες προσλήψεις προσωπικού, έπειτα ανεβάζετε τα μισθολόγια των υπαλλήλων σε σημείο που γίνονται δυσβάστακτα τα οικονομικά της (μην αφήσετε ανικανοποίητες και τις πελατειακές σας σχέσεις) και με τη πάροδο του χρόνου έρχονται τα προβλήματα, γκρίνια, καθολικές απεργίες, κακές υπηρεσίες που έχει ως συνέπεια να χάνεται η αξιοπιστία και έπειτα έρχονται οι ενέσεις για να ιάνουν τον ασθενή μέσω των κρατικών επιδοτήσεων και επιχορηγήσεων.
Εδώ έρχεται σαν από μηχανής θεός η εκάστοτε κυβέρνηση και με τη βοήθεια των ΜΜΕ, πείθει μέσω επιχειρημάτων και στατιστικών ότι ο Έλληνας φορολογούμενος δεν μπορεί να αντέξει άλλο τα οικονομικά βάρη της εταιρίας και πρέπει να πουληθεί.
Τα κίβδηλα επιχειρήματα περί ελεύθερου ανταγωνισμού που θα λειτουργούσε υπέρ του πολίτη αναβαθμίζοντας τις προσφερόμενες υπηρεσίες με χαμηλές τιμές, αποδείχτηκαν φύκια για μεταξωτές κορδέλες.
Με αυτόν το τρόπο το κράτος χάνει ακόμα ένα κερδοφόρο χαρτί, προσφέροντας αντί πινακίου φακής το πρώην φιλέτο του δημοσίου, σε κάποιον ιδιώτη επενδυτή για να σωθεί και για να μη μείνουν στο δρόμο χιλιάδες εργαζόμενοι.
Παρεμπιπτόντως όταν έρθει στα χέρια του ιδιώτη η εταιρεία και προκειμένου να γίνει βιώσιμη, χρειάζεται να απολυθούν οι μισοί εργαζόμενοι, ξεχωριστά η επιδότηση εκατομμυρίων κάθε χρόνο έως ότου σταθεί στα πόδια της, μιας και οι μέτοχοι δεν αναλαμβάνουν την ζημιά και ζητούν μόνο καθαρά κέρδη. Αυτό το είδαμε και σε άλλες εταιρείες και οργανισμούς του δημόσιου τομέα, που κι αυτές μια μια, μας κούνησαν το μαντήλι του αποχαιρετισμού.
Που είναι το υγιές περιβάλλον που μας εγγυήθηκε και περιγράφει ο Υπουργός;
Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του Χατζηδάκη το 2009 που έλεγε «η Ολυμπιακή Αεροπορία είναι μια κρατικοδίαιτη εταιρία που τη πληρώνει ο Ελληνικός λαός και όταν θα έκλεινε θα κάναμε 30 νοσοκομεία και 200 σχολεία.
Όχι μόνο έμεινε ως μια στείρα δήλωση που παραπλάνησε αρκετό κόσμο χωρίς να υλοποιηθεί μέχρι σήμερα, αλλά αντιθέτως οι νέες εταιρείες που ακολούθησαν, έκοψαν μαχαίρι της έκτακτες αεροδιακομιδή ασθενών από τα νησιά, αφού στο όνομα του κέρδους οι διάδοχοι της ζημιογόνας Ολυμπιακής δεν θυσίαζαν θέσεις επιβατών για να τοποθετήσουν φορεία όταν αυτό κρίνεται αναγκαίο.
Εναλλακτική λύση για τη νησιώτικη Ελλάδα; ως και σήμερα το πλοίο της γραμμής αν έχει καλό καιρό και μπορέσει να ελλιμενιστεί, η πολεμική αεροπορία αν υπάρχει διαθέσιμο πτητικό μέσο, στρέφοντας τους κατοίκους των ακριτικών νησιών στα νοσοκομεία της γειτονικής Τουρκίας. Τέλος όσο και να μας πονάει, αρκετοί είναι αυτοί που με το γεγονός αυτό, ήταν και η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι εγκαταλείποντας τα νησιά μας προς τα αστικά κέντρα, φεύγοντας από την απομόνωση που τους επιβλήθηκε.
Βλέποντας τη συνολική εικόνα του εγκλήματος που επιτελέστηκε με τη κακοδιαχείριση του εθνικού μας αερομεταφορέα, συγκρίνοντας το τότε με το τώρα, διαπιστώνουμε την απομόνωση της χώρας από υπερπόντιες πτήσεις, την εξάρτηση σε ιδιωτικές και ξένες εταιρείες, την υποβάθμιση των υπηρεσιών, την αύξηση της διάρκειας πτήσης και του κόστους των εισιτηρίων, το χορό των εκατομμυρίων για τη στήριξη των νέων εταιρειών και άλλες υποβαθμίσεις. Η όλη υπόθεση μας άφησε μια πικρή γεύση αδιαφάνειας πληρώνοντας σαν κορόιδα ξανά το λογαριασμό.
Γιατί λοιπόν αισθάνεται δικαιωμένος ο κύριος Χατζηδάκης και η Ν.Δ. συνολικά για το αποτέλεσμα;