Γράφει ο Καπετανάκης Γιώργος
Ανάμικτα συναισθήματα, οργή μεν αλλά και προβληματισμό για την αυριανή μέρα που ξημερώνει πλημμυρίζουν ένα σκεπτόμενο άνθρωπο. Παρακολουθώντας τον έντυπο τύπο αλλά και τις ειδήσεις μέσω τηλεοπτικών καναλιών, που προβάλλουν θέματα όπως Φερ’ ειπείν την έξαρση της παιδικής παραβατικότητας, αντιλαμβανόμαστε τον λάθος δρόμο, που άφησαν δόλια οι υπεύθυνοι αυτής της χώρας να πάρει η παιδεία διαχρονικά.
Φτάσαμε πλέον σε οριακό σημείο να βλέπουμε νεαρά παιδιά του δημοτικού σχολείου να εκτελούν πράξεις ωμής βίας. Βίας που βιώνουν καθημερινά παρακολουθώντας την κοινωνία που τα περιβάλλει. Αφήνοντας σε όλους εμάς μια πικρή γεύση για το άμεσο μέλλον, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου.
Το γεγονός ότι φτάνουν τέτοιου είδους ειδήσεις στα αυτιά μας, καταμαρτυρεί το ποσό μεγάλη έκταση έχει πάρει η πρόχειρη και ανεπαρκής αντιμετώπιση της παραβατικότητας των παιδιών.
Φαινόμενο που πριν μερικές δεκαετίες ήταν σχεδόν σπάνιο, στις μέρες μας επιδεινώθηκε επικίνδυνα, παίρνοντας σάρκα και οστά, εκκολάφθηκε, μεγάλωσε, γιγαντώθηκε και τώρα είναι έτοιμο να καταβροχθίσει την νέα γενιά, τα παιδιά μας.
Με αφορμή το περιστατικό που τελέστηκε κατά την διάρκεια σχολικής εκδρομής της πέμπτης τάξης δημοτικού σχολείου, και πρωταγωνιστές παιδιά, που αφού ακινητοποίησαν τον συμμαθητή τους, του φόρεσαν σακούλα στο κεφάλι προκαλώντας ασφυκτικές συνθήκες.
Είναι αυτό παιχνίδι; Αντιγράφοντας και εκτελώντας σκηνές βίας; Ή είναι μια αδιέξοδος στα τόσα προβλήματα που τους δημιουργήσαμε εμείς οι μεγάλοι.
Η κυβέρνηση μη μπορώντας να βάλει τάξη σε αυτή την έξαρση της παιδικής παραβατικότητας, ανακοίνωσε αλλαγές στην ποινική αντιμετώπιση της βίας.
Αυξάνοντας το διοικητικό πρόστιμο στους γονείς με το ποσό τον 10.000 ευρώ και κράτηση αν χρειαστεί και μειώνοντας την ηλικία ποινικού καταλογισμού και δυνατότητα κράτησης στα παιδιά, από τα 15 έτη στα 14 έτη.
Εδώ γεννάται ένα απλό ερώτημα, είναι δυνατόν ένα πρόστιμο να φέρει την επανόρθωση; Είναι λογικό και αποτελεσματικό να κλείσουμε ένα παιδί σε ένα αναμορφωτήριο που με τα δικά του μάτια το βλέπει φυλακή; Έτσι θα πετύχουμε την αναμόρφωση του; Η εμπειρία στο εξωτερικό από χώρες με πείρα σε τέτοια ζητήματα, δείξε μια κατακόρυφη αύξηση της εγκληματικότητας στους ανηλίκους. Καθοριστικός παράγοντας είναι ο εγκλεισμός που δημιουργεί στα παιδιά διάφορα ψυχολογικά προβλήματα, που αντί να τα ελαττώσει εκτίοντας την ποινή τους, τα αυξάνει.
Σε ένα γενικότερο πλαίσιο απαξιώθηκε η παιδεία στο σύνολο της. Υποβιβάστηκε η ύλη των σχολικών βιβλίων. Είδαμε βιβλία να περιέχουν ανεπαρκή διδακτέα ύλη, παραφράζοντας την αλήθεια. Είδαμε αρκετά συχνά να παραδίδεται μάθημα χρησιμοποιώντας φωτοτυπίες λόγω έλλειψης σχολικών βιβλίων. Οι κτιριακές εγκαταστάσεις που δεν πληρούν τα απαραίτητα.
Το παιδί θέλει να νιώσει την χαρά, την απόλυτη ασφάλεια και ελευθερία το κάλλος την αρμονία στο σύνολό της. Αντί αυτού, άκομψα και άχρωμα κτήρια πολλές φορές δίχως θέρμανση το χειμώνα, σχεδιασμένα σαν κλουβιά, σαν φυλακή, με κάγκελα στα παράθυρα, στις πόρτες, για την ασφάλεια τους μας είπαν. Όλα αυτά δεσμεύουν και χαράζουν την ψυχή τους. Ως κατάληξη δεσμεύουν και δεν δίνουμε στο παιδί την ευκαιρία να αναπτύξει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που έχει μέσα του και θα το κάνουν χρήσιμο στο κοινωνικό σύνολο, διώχνοντας το μιας και δια παντός από κάθε παραβατική πράξη.
Οι εκπαιδευτικοί χωρισμένοι δεξιά και αριστερά, μπαλάκι στα σχέδια των κυβερνήσεων μην μπορώντας να αντιδράσουν, δέχτηκαν όλον αυτόν τον υποβιβασμό της παιδείας. Έτσι οι μισθολογικές ανισότητες στους κόλπους των εκπαιδευτικών, οι μεταθέσεις, οι προσλήψεις ως ωρομίσθιοι με το βλέμμα στραμμένο ώστε να μονιμοποιηθούν κάποτε, αλλά και η μονιμότητα σε δημόσια σχολεία που τους καθιέρωσε ως δημοσίους υπαλλήλους, συνετέλεσε να δεχτούν μια σιωπηρή αποδοχή.
Βλέπουμε για χρόνια να υπάρχει ανεπάρκεια εκπαιδευτικών σε πόλεις, ακριτικά νησιά, απομακρυσμένα χωριά. Με τους μαθητές να διανύουν χιλιόμετρα με τα πόδια μέσα στο κρύο και την βροχή για να πάνε στο σχολείο. Βέβαια αυτό προβάλλεται πάντα με την δικαιολογία ότι υπάρχει έλλειψη κονδυλίων, ανεπάρκεια εκπαιδευτικών κ.α.
Πόσο πιο άσχημα γεγονότα πρέπει να συμβούν για να κινητοποιηθούμε όλοι, και πρώτοι από όλους οι αρμόδιοι, που επιλέχθηκαν για να διοικήσουν ανθρώπους.
Διαφαίνεται πλέον καθαρά με το πέρασμα από την εξουσία τόσων κυβερνήσεων ως τώρα και είναι πάσης αμφιβολίας το γεγονός ότι τους βολεύει αφάνταστα η εκπαίδευση να παράγει άβουλους, χωρίς ελεύθερη βούληση ανθρώπους, δίχως κρίση στο εκλέγειν και εκλέγεσθαι.
Δημιουργώντας έτσι εκείνο το νομικό πλαίσιο που στοχεύει στο να καθυστερεί την εξέλιξη της παιδείας και την εξέλιξη των παιδιών μας. Με όσα μας έδειξε έως τώρα το κομματικό κατεστημένο, δεν είχε αλλά ούτε έχει τις προθέσεις να αφήσει να δημιουργηθεί ένα υγιές περιβάλλον στην παιδεία που θα αλλάξει τον τρόπο σκέψης.
Μέσα σε μια διαρκή ολίσθηση των πάντων, η παιδεία ως πυλώνας της πολιτείας είναι επικίνδυνο να στηρίζεται σε σαθρά θεμέλια και χρήζει μιας δικαιότερης πολιτικής αντιμετώπισης.
Για να δοθεί μια λύση χρειάζεται ελεύθερη βούληση χρήμα και ισχύ ώστε να μπορείς να στηρίξεις την λύση που προσφέρεις.
Σε μια αυριανή Ελλήνων πολιτεία με κυβέρνηση Ελλήνων Συνέλευσις, κύριο μέλημα της θα είναι να δημιουργήσει τις δικαιότερες συνθήκες διαβίωσης ασφάλειας και εκπαίδευσης των νέων Ελλήνων, σε σχολεία που θα παρέχουν στα παιδιά μας κυριολεκτικά τα πάντα, για να κάνει πραγματικά τα πάντα και να του μένει και ελεύθερος χρόνος για διασκέδαση και ψυχαγωγία. Προάγοντας την φράση ‘’ νους υγιής εν σώματι υγιή’’. Στόχος και σκοπός η παραγωγή Ελλήνων πολιτών, άξιων υγειών πνευματικά ανθρώπων, που θα εκλεγούν να πάρουν και να διαχειριστούν την διακυβέρνηση της χώρας, δημιουργώντας μια πολιτεία άνευ προηγουμένου.